uređenje kućnog ureda

Kako uspješno organizirati kućni ured

Kućni ured je prostor koji postaje sve važniji među poduzetnicima i svima onima koji se bave slobodnim zanimanjima te obavljaju posao od kuće pa radni kutak tako sve češće postaje sastavni dio modernog doma.

Uređenju i opremanju tog prostora, od odabira kutka do nabavljanja uredskog pribora, ne treba pristupiti olako, jer okruženje radnog prostora uvelike utječe na motivaciju i produktivnost. Bez obzira nalazio se kućni ured u dnevnoj sobi ili na balkonu, on mora pružati osjećaj izolacije od ostatka doma, potreban za obavljanje poziva, nesmetano izvršavanje radnih zadataka i neprekinutu inspiraciju za planiranje projekata.

Uspješno organiziran kućni ured mora prvenstveno biti funkcionalan i uredan, a sam prostor za rad udoban i poticajan, s dovoljno prirodnog svjetla i bez elemenata koji odvlače pažnju i ometaju rad. Kako bi se postigla dobra integracija između radnog i životnog okruženja, nije presudno imati posebnu sobu. Dovoljni su radni stol i strateški postavljena polica koja će ograditi kućni ured od ostatka sobe i pružiti osobi potreban mir i privatnost.

Uređenje ureda

Za uspješno uređenje kućnog ureda najvažnije je pronaći ravnotežu upravo između funkcionalnosti i udobnosti, jer radni prostor mora sadržavati sve potrebne radne materijale i opremu, ali i ostaviti dovoljno prostora za disanje, kreativnosti i rad. Ako je prostor skučen, dojam prostranosti može se pojačati barem prividno upotrebom svijetlih boja i minimalističkim rasporedom elemenata na radnom stolu. Zatvoreni balkoni i male terase odvojene staklenim zidom ili velikim prozorima i kliznim vratima također mogu povećati osjećaj prozračnosti i većih dimenzija.

Urednost je posebno bitna ako kućni ured služi za sastanke i primanje klijenata. Sam uredski stol treba izgledati kao mjesto za rad, a ne za odlaganje, te sadržavati samo osnovni pribor – računala, olovke, papire za bilješke – i one materijale s kojima se trenutno radi. Pisači i skeneri mogu se smjestiti na police i komode, a papiri i ostala oprema koja se ne koristi svaki dan mogu se odložiti u registratore i kutije, gdje neće ometati rad.

kućni ured

Opremanje ureda

Oprema za odlaganje ključna je za održavanje radnog prostora urednim i preglednim. Elementi poput ladica za spise i registratora uvelike mogu pomoći s raznim dokumentima, računima i poštom koje trebate sačuvati. Pritom količina takvih elemenata nije toliko bitna kao dobra organizacija, kojom se može bolje iskoristiti prostor i izbjeći prenatrpanost. Ormarići s ladicama također su praktično rješenje za odlaganje raznih spisa, a zidne police pomažu bolje iskoristiti postojeći prostor te mogu poslužiti za odlaganje knjiga, rokovnika, uredskog pribora i svih papira koji se ne koriste.

Ako se radi o manjem radnom prostoru, funkcionalan stol s ugrađenim policama i dubokim ladicama može preuzeti dio tereta i poslužiti za odlaganje svih papira i radnih dokumenata koji trebaju biti pri ruci. Košare, mape i fascikli raznih boja također su odlična rješenja, jer će uz svoju osnovnu svrhu dati prostoru posebniji ugođaj i karakter.

uredski pribor

Uredski pribor

Opremanje uredskog stola bitan je korak za postizanje funkcionalnosti, a time i produktivnosti, što treba uzeti u obzir pri odabiru pribora i količine raznih elemenata koji će zauzeti radni prostor.
Od osnovnog pribora, najčešće su potrebni stolni organizeri ili šalice za olovke, blokovi za bilješke, kalendari i ladice za papire. Ploče za bilješke i ideje mogu zamijeniti višak papira na stolu, a dekorativne kutije mogu uljepšati radni prostor i osloboditi stol od sitnog uredskog materijala i potrepština poput tonera, tinti, pribora za spajanje i bušilica za papir.

Papiri i spisi mogu se organizirati i sortirati po bojama koristeći fascikle i kutije, a plaćeni računi i razni dokumenti se mogu označiti post-it papirićima ili odložiti u omotnice označene etiketama.

Pogledajte što vam još od uredske opreme može pomoći u stvaranju dobro organiziranog i poticajnog radnog prostora u našoj e-trgovini.